انواع بیمه عمر و سرمایه گذاری

یکی از بزرگترین نگرانی‌هایی که همیشه ذهن انسان‌ها را درگیر خود می کند، ایجاد یک شرایط آرام برای دوران پیری و بازنشستگی و علاوه بر آن تأمین هزینه زندگی اعضای خانواده، پس از فوت سرپرست خانواده یا هر یک از اعضا است. ما انواع بیمه عمر را برای شما شرح خواهیم داد.

انواع بیمه نامه ها و شرایط مختص به هرکدام:

بیمه‌نامه عمر ساده زمانی

اگر این نوع بیمه نامه را بخرید، درصورتی که  بیمه شده در در بازه ای که بیمه نامه اعتبار دارد به هر عــــلتی فـــوت کند، بیمه‌گر طبق تعهد باید  مبلغ نوشته شده در بیمه‌نامه را به ذینفع یا ذینفعان شخص بیمه شده  پرداخت کند.

انواع بیمه عمر

انواع بیمه‌نامه‌های عمر ساده زمانی عبارت اند از:

 بیمه‌نامه عمر مانده بدهکار

در این نوع از بیمه‌نامه، مبلغی که بیمه گذار دریافت کرده و  یا کل مبلغی که توسط بیمه گذار   به بانک یا مؤسسات قرضالحسنه پرداخت شده،  موضوع بیمه قرار می‌گیرد و اگر فرد بیمه شده در طول بازه بازپرداخت وام

فوت  نماید، بیمه‌گر باقی مانده اقساط وام را از تاریخی که بیمه شده  فوت شدن  تا پایان مدت وام ، در وجه استفاده‌کنندگان  بیمه‌نامه پرداخت می ­کند. این بیمه‌نامه به دو شکل  صادر می­ شود:

بیمه‌نامه عمر و سرمایه ­گذاری(بیمه‌های زندگی)

بیمه زندگی ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که شخص این امکان را دارد که با درنظر گرفتن توانایی  مالی خویش و همچنین با توجه به شرایط اقتصادی، مبلغی را  که می تواند پرداخت کند به عنوان حق‌بیمه سالانه درنظر ‌گیرد. قسمتی از حق‌بیمه برای هزینه‌ پوشش های درخواستی شخص  کسر می شود و بقیه حق‌بیمه هم  توسط شرکت بیمه  از طرف بیمه‌گذار در طرح‌های سودآور و مطمئن موجود سرمایه‌گذاری می شود. سود این  سرمایه‌گذاری به صورت روزشمار است و هرسال به صورت قطعی اعلام می­ گردد.

از روزی که  بیمه‌نامه آغاز می شود، اعتبار پوشش‌های بیمه‌ای نیز جاری می شود و پس از گذشت چند سال، شخص بیمه‌گذار  می تواند مبلغی که تا آن تاریخ  سرمایه‌گذاری شده  به صورت یکجا و یا  پس از توافق با بیمه‌گر،  به صورت مستمری مادام‌العمر یا برای مدتی مشخص دریافت کند.

♦♦ اینستاگرام ما رو هم حتما دنبال کنید. ♦♦

 مزایای کلی بیمه‌های زندگی :

از جمله مزایای کلی بیمه های زندگی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

انواع بیمه عمر

فواید بیمه عمر در زمینه‌های مختلف

برای آنکه بخواهیم درباره فواید بیمه عمر بدانیم باید  پوشش‌های اضافی آن نیز بشناسیم و بدانیم در صورت داشتن بیمه عمر، در برابر چه عوامل خطری می‌توانیم تحت پوشش بیمه قرار بگیریم.

1- بیمه عمر در هنگام بروز خسارت فوایدی دارد .

2- بیمه هم در سطح اقتصاد های کلان نقش دارد

3- از فواید خاص  بیمه عمر می توان وام گرفتن بدون ضامن و  بدون وثیقه را مثال زد!

4- بیمه عمر از منظر مالیاتی فوایدی دارد.

5-   بیمه عمر در تعیین ذی‌نفعان فایده دارد.

6- امکان باز خرید برای بیمه عمر وجود دارد.

تقاضا می کنم که از مقالات ما دیدن کنید

کلام آخر

حال دانستید بیمه زندگی و انواع بیمه عمر تا چه اندازه میتواند به شما در آینده کمک کند؟ برنامه ریزی برای آینده و سرمایه گذاری برای آن، یکی از مهم ترین وظایفی‌ست که ما در طول زندگی باید داشته باشیم. در این مسیر بیمه زندگی میتواند بسیار کمک کننده باشد.

در این مقاله تا حد امکان تلاش کردیم تا در این خصوص صحبت کنیم. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد، توصیه داریم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان ما میتوانند راهنمایی های کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x