رسیدن به آرامش روح و روان

آرامش روح و روان در بین اصلی‌ترین اهداف هر فرد قرار می‌گیرد. معنای آرامش و راه‌های رسیدن به آن در زندگی هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. خیلی از افراد پول را منشأ تمامی آرامش‌های روحی می‌دانند. برخی از افراد سلامتی را و دیگران نیز بر اساس عقایدی که دارند یک تعریف خاص را برای خود معنا می‌کنند.

تجربه آرامش در زندگی

چیزی که بین تمامی افراد مشترک است این بوده که می‌خواهند این آرامش را در زندگی خود تجربه کنند. به همین علت قصد داریم تا در ادامه این مطلب شما را با چندین راه آشنا کنیم که می‌توانند آرامش روحی و روانی بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشند. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

رسیدن به آرامش روحی و روانی

راه‌های رسیدن به آرامش روحی

رسیدن به آرامش روحی و روانی را با تغذیه و خوراکی‌های مناسب امتحان کنید

شاید باورتان نشود ولی یک رژیم غذایی متعادل و ایده‌آل می‌تواند کاری کند تا شما به آرامش بالایی دست پیدا کنید. بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده‌، تغذیه نامناسب می‌تواند استرس را در زندگی شما افزایش دهد. فست‌فودها نمونه‌ای از این موارد به شمار می‌روند.

رسیدن به آرامش روحی و روانی

سفر به درون را حتما مطالعه کنید

نوشیدن چای سبز در رسیدن به آرامش روحی و روانی

برای شروع به شما پیشنهاد می‌کنیم که از نوشیدن چای سبز غافل نشوید. چای سبز منبع غنی از ال تیانین می‌باشد که نقش موثری در فرو بردن خشم دارد. به همین علت قبل از اینکه کار به جاهای باریک کشیده شود، خودتان را به یک فنجان چای سبز مهمان کنید.

خوردن شکلات و عسل

خوردن شکلات و عسل نیز می‌تواند به شما در این زمینه یعنی رسیدن به آرامش روحی و روانی کمک کند. به طور کلی مصرف خوراکی‌های شیرین می‌تواند به روح شما شادابی ببخشند و آرامش زیادی را برایتان به همراه داشته باشند. مکیدن آب‌نبات در هنگام تنش و عصبانیت یکی از بهترین پیشنهادها به شمار می‌رود.

گاز زدن انبه، جویدن آدامس و یا به طور کلی چیزهای شیرین از دیگر پیشنهاداتی هستند که پیشنهاد می‌کنیم از آن‌ها استقبال کنید.

رسیدن به آرامش روحی و روانی

مصرف خوراکی‌های شیرین؛ راه رسیدن به آرامش روحی و روانی

انجام مدیتیشن پر بارتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید

بر اساس شواهدی که تا الان به دست آمده‌اند، اگر هر فردی تنها 5 دقیقه از روز را به انجام مدیتیشن اختصاص دهد، می‌تواند از تأثیرات فوق‌العاده آن بهره ببرد. برای این امر نیز نیاز نیست مانند فیلم‌ها به یک غار و طبیعت بروید. کافی است در کنجی از خانه و یا اتاقتان به این کار مشغول شوید. تأثیر نهایی آن بر روی روانتان کاملاً مشهود خواهد بود.

رسیدن به آرامش روحی و روانی

مدیتیشن؛ دریچه‌ای برای آرامش روحی و روانی شما

نفس عمیق بکشید و رایگان آرامش به دست آورید

رسیدن به آرامش روحی و روانی راحت‌تر از آن چیزی است که در ذهن خود پرورش می‌دهید. گاهی اوقات کشیدن یک‌نفس عمیق می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی را در شما ایجاد کند. با نفس کشیدن شما این قابلیت را خواهید داشت تا فشارخون و ضربان قلب خودتان را تا حد استانداردی پایین بیاورید.

در واقع می‌توان اینطور بیان کرد که کشیدن نفس عمیق یکی از تمرینات یوگا به‌حساب می­آید. پس اگر در جاهای پرسروصدا هستید که آرامشتان را برهم می‌ریزند، چند بار این کار را پشت سر هم انجام دهید. نتیجه آن باورنکردنی و فوق‌العاده خواهد بود! پس این روش ساده و رایگان را از دست ندهید.

رسیدن به آرامش روحی و روانی

کشیدن نفس عمیق برای رسیدن به آرامش روحی

رسیدن به آرامش روحی و روانی با گوش دادن به موسیقی

اگر می‌خواهید آرامش واقعی را در زندگی خود ایجاد کنید، پیشنهاد می‌کنیم چند دقیقه از روزتان را  برای گوش‌کردن به موسیقی خالی کنید.

انتخاب موسیقی مناسب می‌تواند از تنش عصبی شما کم کند. موسیقی‌هایی را انتخاب کنید که یادآور خاطرات خوبتان است. به طور کلی پیشنهاد ما به شما انتخاب موسیقی‌های کلاسیک است.

یک پیشنهاد فوق‌العاده و ایده‌آلی که می‌توانید از آن استقبال کنید این بوده که یک هندزفری و هدفون بردارید و همراه با پیاده‌روی به موسیقی گوش کنید. با این کار توانسته‌اید با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی هم ورزش کرده‌اید و هم موسیقی گوش داده‌اید. نتیجه هر دو آن‌ها مشترک است؛ رسیدن به آرامش روحی و روانی است.

رسیدن به آرامش روحی و روانی

گوش کردن به موسیقی مناسب برای به دست آوردن آرامش

سخن آخر

برای این‏که بتوانید به آرامش روحی و روانی دست پیدا کنید، راهکارهای مختلفی پیش روی شما قرار گرفته شده‌ ، که هرکدام از آن‌ها می‌توانند به نحوی بر روی زندگی شما تأثیر خود را بگذارند. سعی کردیم در این مقاله آموزشی چند راهکار ویژه را به شما ارائه دهیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند وجود شما را سرشار از آرامش کنند.

پس اگر به سلامت روح و روان خودتان اهمیت می‌دهید، از تمامی راه‌های گفته شده استقبال کنید و هر روز برای امتحان کردن آن‌ها وقت خودتان را بگذارید.

 

اینستاگرام ما رو هم حتما دنبال کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x