صفر تا صد آموزش کوچینگ

کوچینگ فرایندی است که باعث بهبود عملکرد می‌شود و انواع مختلفی دارد. که ما در این مقاله درباره آموزش کوچینگ بیشتر به شما اطلاعات خواهیم داد.

باید در نظر داشته باشید که منظور از کوچ شخصی است که باعث تسهیل یادگیری می‌شود. به عبارتی، کوچ به یادگیری افراد کمک می‌کند. بین کسی که آموزش می‌دهد و کسی که به یادگیری کمک می‌کند تفاوت زیادی وجود دارد. افرادی که به کوچینگ احتیاج دارند کسانی هستند که برای یافتن پاسخ مشکلات خود به کمک فرد دیگری نیاز دارند.

در کوچینگ به افراد چه کمکی می شود

در کوچینگ به افراد کمک می‌شود که صدای درونی خود را آرام کنند. صدایی که به آن‌ها می‌گوید نمی‌توانند کارها را به‌درستی انجام دهند. چنین افرادی نیاز دارند که قدرت خود را به دست غریزه بدهند. در برخی موارد نیز از کوچینگ برای از بین بردن ترس افراد استفاده می‌شود. آموزش کوچینگ کار سختی نیست و با دنبال‌کردن می‌توانید تا حدودی با این مدیتیشن آشنا شوید.

آموزش کوچینگ

برخی از شاخص­های کوچینگ

تفاوت بین کوچینگ، آموزش دادن، منتورینگ و مشاوره

اگرچه همه آ‌ن‌ها ویژگی‌های مشترکی دارند اما تفاوت‌های شاخصی نیز دارند. در آموزش دادن، معلم دانش خود را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند و آن‌ها را می‌آموزد.

در کوچینگ اعتقاد بر این است که فرد پاسخ مشکلات خود را می‌داند. کوچ به فرد کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را بروز دهد و با صدای وجود خود مقابله کند. هرکسی می‌تواند به‌عنوان یک کوچ عمل کند. کلید اصلی کوچینگ، طرح سوالات درست و به جا است. این سوالات باید به‌گونه‌ای باشند که به فرد کمک کنند.

منتورینگ

منتورینگ شباهت زیادی به کوچینگ دارد. منتور به فرد کمک می‌کند که سریع‌تر پاسخ سوالات خود را بیابد. تفاوت کوچینگ و منتورینگ در زمان آن‌ها است. در منتورینگ تاکید منتور بر آینده فرد است. اما در کوچینگ روی حل مشکلاتی که اکنون به وجود آمده‌اند تمرکز می‌شود. در مشاوره، مشاور بر روی گذشته فرد تمرکز می‌کند. سعی می‌کند به او کمک کند تا مشکلات گذشته را فراموش کند.

آموزش کوچینگ

مشاوره در حوزه کوچینگ

آموزش کوچینگ

آموزش کوچینگ شامل چه مواردی است؟

برای آموزش کوچینگ باید از فدراسیون بین‌المللی کوچینگ مدرک بگیرید. برای دریافت مدرک باید آموزش کامل دیده و تمرینات گفته شده را انجام دهید. آموزش شما توسط متخصصان و کوچ‌های آموزش دیده و تایید شده انجام می‌شود.

آموزش کوچینگ باید به‌درستی انجام شود. چراکه با مهم‌ترین مسائل زندگی فرد در ارتباط است. یک کوچ موفق باید بداند که چه چیزی به فرد کمک می‌کند و چه چیزی به او آسیب می‌رساند. کوچ‌های برتر باید توسط سه نهادی که در زیر اسم آن‌ها آورده شده است تایید شوند.

فدراسیون بین‌المللی کوچینگ

اولین نهاد، فدراسیون بین‌المللی کوچینگ است. کوچ‌هایی که از این نهاد مدرک کسب کرده‌اند قطعا آموزش‌های دقیق را دریافت کرده و قابل اعتماد هستند. همچنین با سرچ در سایت این نهاد می‌توانید نام کوچ‌های برتر را ببینید.

انجمن کوچینگ

دومین نهاد، انجمن کوچینگ است. یک نهاد غیرانتفاعی محسوب می‌شود. بهترین روش‌های کوچینگ را ارائه می‌دهد. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری کوچینگ می‌توانید در این انجمن آموزش ببینید.

شورای کوچینگ

سومین نهاد، شورای کوچینگ است. این سازمان هم بهترین شیوه‌های کوچینگ را آموزش می‌دهد.

 

آموزش کوچینگ
آموزش کوچینگ حرفه‌ای

انرژی ها منفی را از خود دور کنید

ویژگی‌های یک کوچ حرفه‌ای

یک کوچ حرفه‌ای باید دانش کوچینگ داشته باشد و به‌درستی آموزش کوچینگ دیده باشد. او باید بداند که در صورت آموزش غلط ممکن است زندگی فرد دچار مشکل شود.

انگیزه داشته باشد

فردی که این مسئولیت را قبول می‌کند باید برای کوچینگ انگیزه داشته باشد. اگر انگیزه نداشته باشد حتی با وجود مهارت‌های بالا، باعث بی‌انگیزه شدن مراجعه‌کنندگان می‌شود. همچنین باید برای کسانی که به او مراجعه می‌کنند وقت کافی قرار دهد. فرد باید زمان کافی داشته باشد تا مشکلات خود را با کوچ در میان بگذارد.

مراجعین را بررسی کند

یک کوچ حرفه‌ای باید تمام حالات مراجعین خود را بررسی کند. همچنین باید متوجه شود که فرد چه احساسی دارد تا بتواند به او کمک کند.

رازنگهدار باشد

یک کوچ موفق باید راز نگه‌دار باشد. اطلاعاتی که مراجعین در اختیار او قرار می‌دهند را برای دیگران بازگو نکند. همچنین باید بتواند به‌درستی با افراد ارتباط برقرار کند و حس امنیت در آن‌ها به وجود آورد. نباید فقط شنونده باشد. باید بتواند با افراد صحبت کند و صحبت‌های او باید در آن‌ها تاثیر گذار باشند.

آموزش کوچینگ

ویژگی‌های یک کوچ موف

سخن پایانی

بسیاری از افراد ممکن است در زندگی با مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند. این مشکلات اگر ریشه درگذشته فرد داشته باشد با کمک مشاور حل می‌شوند. اما مشکلات برخی افراد، از درون آن‌ها ریشه می‌گیرد. چنین افرادی باید از یک کوچ برای برطرف کردن مشکلشان کمک بگیرند. کوچ باعث تسهیل در یادگیری فرد می‌شود و یا به از بین رفتن ترس‌های فرد کمک می‌کند.

کوچینگ با منتورینگ، آموزش و مشاوره تفاوت دارند. اگرچه همه آن‌ها در ویژگی‌های کلی شباهت‌های زیادی دارند اما برای آموزش کوچینگ می‌توانید از سازمان‌های بین­المللی کمک بگیرید. با دریافت مدرک از چنین سازمان‌هایی می‌توانید یک کوچ موفق باشید.

اینستاگرام ما رو هم حتما دنبال کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x