سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر موضوعی است که قطعا ذهن شما را درگیر کرده است. نحوه برخوردتان با خانواده همسر تاثیر مستقیم بر زندگی مشترک شما دارد. حال چگونه با مادرشوهر، خواهر شوهر، برادر شوهر یا پدر شوهر برخورد کنیم تا باعث ناراحتی آنها و در نتیجه همسرمان نشویم و خودمان نیز آسیب نبینیم؟ این سوالی است که در ادامه با چند راهکار ساده اما بسیار کاربردی به شما آموزش میدهیم. با ما همراه باشید

سیاست های زنانه در مقابل با خانواده شوهر

سیاست های زنانه در ارتباط با خانواده شوهر

چرا سیاست های زنانه در مقابل خانواده شوهر مهم میباشد؟

داشتن سیاست های زنانه در برابر خانواده شوهر بسیار مهم است زیرا تاثیر مستقیم در ارتباط با همسر دارد و اصطلاحا باید طوری رفتار کرد که نه سیخ بسوزد نه کباب!

به یاد داشته باشید همسرتان قبل از اینکه با شما وارد زندگی زناشویی شود، تمام زمانش را به خانواده خود گذرانده است و برخوردهای ضد و نقیض و هیجانی میتواند تاثیر مستقیمی در ارتباط شما و شریک زندگی تان داشته باشد.

در این مقاله قرار است به معرفی سیاست های زنانه در برخورد با خانواده همسر بپردازیم که انجام آن ها به شما کمک می کند تا روابط درخشانی با شوهر و خانواده او بسازید. به طور کلی با به کارگیری سیاست های زنانه در زندگی شخصی و عاطفی میتوان مردان را جذب خود کرد. چه بخواهید و چه نخواهید ارتباط با خانواده همسر مخصوصاً مادر شوهر مهم است و میتواند چالش برانگیز باشد.

نکات کلیدی سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر

با رعایت نکات زیر رابطه شما با خانواده شوهرتان تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا میکند و در نتیجه آرامش را به زندگی خود و همسرتان هدیه میدهید:

خیلی از عروس خانم ها نگاه شان به مادر شوهر نگاهی غیر از مادرانه است، خیلی از عروس ها سوال هی این چنینی دارند با مادر شوهر زبان نفهم چکار کنیم؟ چگونه جواب مادر شوهر خود را بدهیم؟ دخالت مادر شوهر را چکار کنیم ؟ که سیاست های عروس برای مادر شوهر این است که او را به عنوان یک مادر بپذیرید .

مادر شوهر هم یک مادر است. مادری که فرزند پسری دارد و فرزندی به دنیا آورده برای ازدواج با ما . بنابراین دیدگاه خود را نسبت به عنوان آنها اصلاح کنید

سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر

سیاست های زنانه در برخورد با مادرشوهر

با نگاه و پذیرش مادرانه مادر همسر می توانید ایشان را مثل مادر خود دوست بدارید و بپذیرید .

اگر از اشتباهات، گفته ای نه چندان باب میلِ مادرتان نمی رنجید و یا فراموش می‌کنید، می‌توانید چنین دیدگاهی نیز به او و خود داشته باشید در این صورت است که هیچگاه جنگی در این بین رخ نخواهد داد و یا حداقل شروع کننده این جنگ و عمق بخشی به کینه ها شما نیستید.

 

احترام گذاشتن صرفا به معنای پذیرایی خوب نیست، به معنای زیر پا گذاشتن و نادیده گرفتن خواسته های شما هم نیست .احترام گذاشتن یعنی از صمیم قلب دوستشان بداری، دلسوز شان باشی و سطح توقع و انتظارات را متناسب تنظیم کنید.

 

 آنچه اغلب عروس ها فراموش می کنند و شاید هم نمی دانند تفاوت بخشش و گذشت است . اگر خطا یا سوء تفاهمی رخ داد کافیست بخشش کنید، ببخشید تا بار سنگین حس بد این اشتباه و خطا از دوش شما برداشته شود گاهی اندکی چاشنی بخشش طعم زندگی را دلچسب تر می کند.

 

کنترل خشم در برخورد با خانواده شوهر از کلیدی ترین مهارت های سیاست های زنانه با خانواده شوهر میباشد. کسی که کنترلش را از دست بدهد بازنده است!

برای اوقاتی که از خانواده همسر خشمگین هستید کمی دقت کنید. به نکته ی باریکی میرسید و آن این است که  میزان حساسیت بالایی وجود دارد و تمرکز ذهنی  روی برخی از موضوعات بیشتر است. این حساسیت و تمرکز را از روی موضوعات و جزئیات صحنه های خشم آلود این خانواده بردارید تا بهتر بتوانید خشم خود را کنترل کنید.

چگونه در برخورد با خانواده شوهر خشم خود را کنترل کنیم؟

1.آرام بودن را تمرین کنید

طبق گزارشات انجمن روانشناسان آمریکا تکنیک‌هایی مانند نفس عمیق و تصاویر و صداهای آرامبخش می‌توانند باعث آرام‌شدن شما شوند و اجازه عصبانیت و خشونت را به شما نمی‌دهند.

2.نفس عمیق بکشید

هنگام عصبانیت، نفس تان به شماره می‌افتد و هر چه خشم‌تان بیشتر شود، سرعت نفس کشیدن‌تان هم بیشتر می‌شود. این وضعیت را با تنفس آهسته و عمیق کنترل کنید. برای تنفس عمیق، هوا را از بینی وارد بدن کنید و و از دهان بیرون بفرستید. این دم و بازدم را به‌آرامی و در مدت چند ثانیه انجام دهید.

استفاده از کلماتی همچون آسان بگیر، راحت باش و من در کنترل آرامش هستم می‌توانند به آرام شدن شما کمک کنند.

استفاده از تصاویری که با تجسم آنها آرامش جذب بدنتان شود.

سعی کنید ورزش‌هایی مثل یوگا، تای چی و مدیتیشن انجام دهید.

3.بشمارید

تا ۱۰ بشمارید. اگر به‌شدت عصبانی هستید، شمارش را از ۱۰۰ شروع کنید. در این مدت، نرخ ضربان قلب آهسته شده و خشم‌تان به احتمال زیاد پایین می آید.

4.قدم بزنید

ورزش می‌تواند اعصاب را آرام کند و از خشم بکاهد. بنابراین هر زمان که عصبانی شدید، به پیاده‌روی بروید یا دوچرخه‌سواری کنید یا چند ضربه به توپ بزنید. این تخلیه انرژی، برای ذهن و بدن‌تان مفید است.

 

سیاست های زنانه در برخورد با خانواده همسر

سیاست های زنانه در برخورد با خواهرشوهر

وقتی که ما شنونده‌ایم، فورا ارتباط مان را با شخصی که در حال حرف زدن با ما است برقرار می‌کنیم. نشان‌دادن این که شما به حرف‌های طرف مقابل تان صادقانه گوش می‌دهید می‌تواند موجب ۳ چیز شود:

– نشان می‌دهد که شما مراقب هستید

– نشان‌دهنده احترام به فکر و احساسات دیگران است

– باعث تقویت احساس همدلی می‌شود

 

افرادی که همیشه خشمگین‌اند و از شدت عصبانیت زیادی برخوردارند همیشه در حال قسم‌خوردن، ناسزاگفتن و… هستند. همین کارها به خودی خود مشکل به حساب می‌آیند و آشکار است که در هنگام عصبانیت از خشونت‌های بیش از حد استفاده می‌کنند. بازسازی شناخت‌ها و عادت‌هایمان چیزی بیشتر از تغییر راهی که ما در آن قرار داریم نیست. سعی کنید راه خودتان را تغییر دهید و منطقی‌ترین را برگزینید.

 

هیچ انسانی از انتقاد و ایراد گرفتن خوشش نمی آید . بنابراین اگر گله ای از همسر خود دارید بهتر است با خودش در میان بگذاریدآن هم با رفتار قاطعانه نه منفعلانه.

پیشنهاد من این است که به جای انتقاد از خوبی های آن بگوید ، تمرین کنید که یک نفر چه خوبی هایی دارد. مثلا آن مادر شوهر من است پس این خودش یک ویژگی خوب است و یا او یک آشپز خوب است و…

اگر هم از خانواده او گله مند هستید روش ابراز گله و مسئله را یاد بگیرید.

سیاست زنانه با خانواده شوهر

سیاست های زنانه در برابر خانواده همسر

 

گذشته از اینکه از همسرتان راضی هستید یا خیر؛ بازخوردهای خود را درقالب تکنیک ساندویچی ارائه دهید . یعنی یک نکته مثبت از فرد در ابتدای سخن و یک نکته مثبت دیگر در انتهای سخن و در میان این دو نکته ؛ بازخورد خود و نکته قابل بهبود را با نهایت احترام و سنجیده ابراز کنید.

 

اگر برادر ها با هم چالش دارند و یا موضوعی در بین خانواده همسر موضوع بحث و اختلافات است؛ شما دخالت نکنید و وارد موضوع نشوید .مگر اینکه آموزش هایی در این خصوص دیده باشید چرا که جانب هرکس را بگیرید آنکه از چشم می‌افتد و جایگاه خود را متزلزل می کند وبرچسب میخورد احتمالاً عروس خانم می باشد.

 

در برقراری ارتباط و رفت و آمدها تعادل را حفظ کنید. نه رفت و آمد را خیلی کم کنید که این فاصله را از چشم شما ببینند و رفت و آمد را آنقدر زیاد کنید که وجود شما برای ایشان عادی شده و حریم خصوصی طرفین را بر هم بزند . منظور اختلافات و کم کردن روابط بعد دیگری است که در اینجا به آن نمی پردازیم و منظور از این بخش قبل از بروز هرگونه اختلافات برسر رفت و آمدهاست.

سیاست های کلامی زنانه در ارتباط با خانواده همسر

سیاست های زنانه در تقابل با خانواده شوهر

به گفته خانم دکترلوری روزا کیس(نویسنده بیش از بیش از ۱۰۰ مقاله و کتاب در زمینه های مختلف):

تا زمانیکه مشکلات خود را با همسرتان برطرف نکرده‌اید باخانواده اش نمی توانید روابط خوبی بسازید.

بنظرم این را اینجوری تعریف کنیم بهتر است ما تا نتوانیم خود را تغییر ندهیم نمی توانیم مشکلات را یک چالش بدانیم که وقتی چالش بدانیم بهتر با آنها کنار می آیم و بهترین راه هم این است که افراد برای ما آینه هستند یعنی اینکه اگر مشکلی در فرد است در دید ما نسبت به آن است نه چیز دیگر، در نهایت به فکر تغییر در خود باشیم نه افراد.

 

برای تمام امور مربوط به خانواده همسر تا جایی که می‌توانید قانون ها و حد و مرزمشخص و تعریف کنید و پایبند باشید و از شوهر خود بخواهید که ایشان نیز پایبند به این حریم‌ها باشد.

 

گاهی عروس های عزیز شوخ طبعی را به عنوان یک نکته مثبت همیشه و همه جا به کار می‌برند .شوخ طبعی به خودی خود بی ضرر است اما اگر قرار باشد پشت شوخ‌طبعی حریم‌ها دریده شود و یا کنایه های خود را در لفافه شوخ طبعی بپیچانیم قطعاً طعم تلخ شوخ‌طبعی این چنینی را دیگران می چشند.

بنابراین به شکل متعادل و سنجیده شوخ طبع باشید ، نه زیاد و نه همه جا.

 

اگر میخواهی جایگاه بهتری در خانواده همسر داشته باشی بهتر است که اسرار خانواده را بازگو نکنید و بعنوان سرگرمی به این موضوع نگاه نکنید.

راز داری باعث بالا رفتن اعتبار شما در این جمع خواهد شد. اعتماد حرف اول زندگی شیرین است و همچنین صمیمیت را بالا می برد.

سیاست های زنانه در ارتباط با خانواده شوهر

سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر

مناسبتهایی مثل تولد و سالگرد ازدواج، این مناسبت ها ممکن است سالیانی از آنها گذشته باشد و یا برای فرد مهم نباشد اما تهیه هدیه و یا گفتن یک تبریک عمیق و بی ریا در تحکیم روابط میتواند اثر بالایی داشته باشد. محبت کنیم تا محبت ببنیم یا اینطور بگویم مهربان باشید در این دنیا تنها چیزی که می ماند مهربانی است.

 

اگر برای مادر خود و مادر شوهر میخواهید هدیه ای تهیه کنید سعی کنید که از یک نوع باشند. مثلا برای هردو پارچه بخرید. یا برای هردو ظروف مورد نیاز و شاید هم تکه ای طلا برای هردوباشد این تفاوت هاست که اختلافات را بالا می برد.

آیا این سوال را از پدر مادر خود نپرسیدید که من را بیشتر دوست دارید یا خواهرم فلانی ؟ هر موقع خواستید هدیه ای بخرید این سوال را با خود باز گو کنید اگر تفاوت بود شما چه احساسی داشتید.

 

در برابر مادر شوهر از همسرتان بد نگویید و توجه داشته باشید که از خانواده همسر نیز نزد شوهر خود بدگویی نکنید. چراکه خانواده  پاره ای از تن او هستند هرچند بدترین انسانهای روی زمین باشند.

 

نتیجه گیری

سیاست های زنانه در برخورد با خانواده شوهر یکی از الزامات داشتن زندگی زناشویی آرام و زیبا با شوهرتان میباشد. در این مقاله راهکارهایی کلیدی را به شما معرفی کردیم که بتوانید با حفظ جایگاه و منزلت خود، همسر و خانواده شوهر بتوانید بهترین نتیجه را با داشتن سیاست های زنانه دریافت کنید.

خیلی از افراد از ما میپرسند: من سیاست های زنانه بلد نیستم. چگونه میتوانم آن را یاد بگیرم؟

پیشنهاد میکنیم روی: کلاس سیاست های زنانه در اهواز کلیک فرمایید. نکته: امکان برگزاری کلاس به صورت آنلاین وجود دارد.

کافی است برای مشاوره و ثبت نام در واتساپ به دکتر مهناز گرجی زاده پیام دهید: 09166097578

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x